www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

احداث پارک کوهستانی در کنار رود ارس

مدیر عامل منطقه‌ی آزاد ارس گفت: اولین و بزرگترین پارک کوهستانی در نقطه‌ صفر مرزی‌، در کنار رود ارس احداث و در دامنه‌ کوه‌های منطقه‌، پذیرای گردشگران و مسافران خواهد بود.

مهندس علی جلیلی افزود: عملیات احداث فاز اول این پروژه عمرانی در مساحتی به وسعت ‌١١ هکتار که تا چهار برابر قابل افزایش است، با برآورد اولیه ‌١٥ میلیارد ریال در شمال غرب محدوده این منطقه آزاد آغاز شده است.
وی تصریح کرد:‌ این پارک کوهستانی دارای ‌٦١٠ متر مربع فضای خدماتی، پنج هکتار فضای سبز و ‌٧/١ هکتار سطح آبی و جاده دسترسی خواهد بود، ضمن این که برای توقف خودروها نیز فضای مناسب پارکینگ در این پارک کوهستانی تعبیه شده است.
وی درباره‌ی امکانات این پارک خاطر نشان کرد: استخر، آبشار، آب‌نمای جوشان، پیست اسکیت و دوچرخه سواری،‌ محل‌های استراحت به صورت آلاچیق و روباز،‌ محل‌های پیاده روی، و ورزش صبحگاهی سالن‌های غذاخوری، کافی شاپ، مسیرهای آبی و آبراهه‌های متعدد در کلیه‌ی سطوح پارک و فضای سبز متناسب با محیط زیست منطقه از جمله امکانات در نظر گرفته شده برای پارک کوهستانی منطقه‌ی آزاد ارس می‌باشد.
مدیر عامل منطقه‌ آزاد ارس در پایان عنوان کرد: سیستم نورپردازی و دید در شب منحصر به فرد آن، دور نمای زیبایی را از منظر شهر جلفا و همچنین نخجوان ایجاد خواهد کرد.
شایان ذکر است، منطقه‌ی آزاد ارس در محدود‌ه‌ای حدود ‌٩٦ کیلومتر مربع با مرکزیت جلفا در استان آذربایجان شرقی در ‌١٣٧ کیلومتری، تبریز در حاشیه رود ارس و در همسایگی جنوبی کشورهای آذربایجان ، ارمنستان، و نخجوان واقع شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد