www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

کمیسیون فنی بررسی حوادث کوه نوردی تشکیل جلسه داد

یرو حوادث پیش آمده ی اخیر به ویژه در جریان صعودهای برون مرزی تیم های مستقل کوه نوردی و بعضاً شکایات رسیده در همین رابطه به فدراسیون ، کمیسیون فنی بررسی حوادث کوه نوردی در روز چهارشنبه مورخ ۶ شهریور ماه جاری با حضور محمود شعاعی رئیس و اقبال افلاکی دبیر فدراسیون و اعضای این کمیسیون ؛ دکتر حسن صالحی مقدم ، سید مرتضی موسوی ، کیومرث بابازاده ، مهدی داورپور ، حسن جواهر پور ، مهدی شیرازی ، حسن نجاریان ، حمید مساعدیان و محمد خلیلی قاضی در محل فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی تشکیل جلسه داد ( رضا زارعی و محسن نوری از اعضای کمیسیون با اطلاع قبلی در جلسه حضور نیافتند.)...

در اولین جلسه ی کمیسیون فنی بررسی حوادث در سال جاری ؛ موضوع مربوط به چهار حادثه ی منجر به مرگ پیرو شکایات رسیده به فدراسیون مورد بررسی قرار گرفت . این حوادث عبارت بودند از : حادثه ی پیش آمده در دوره ی آزمون ورودی مربیگری درجه ۳ کوهپیمایی در اخلمد که منجر به فوت یک نفر از مربیان این آزمون شد و همچنین فوت ۳ کوه نورد در صعودهای مستقل برون مرزی شامل : دو کوه نورد در منطقه ی لنین و دیگری در ارتفاعات نانگاپاربات .
خاطر نشان می شود در این جلسه پس از قرائت شکوائیه ها ی مکتوب خانواده ی «سامان نعمتی» کوه نورد مفقود شده درارتفاعات نانگاپاربات به سازمان تربیت بدنی و فدراسیون کوه نوردی و بعد از استماع سایر گزارشات رسیده ، اعضای کمیسیون موارد زیر را جهت بررسی و استنتاج در جلسه ی آتی مقرر کردند ؛
 
الف –پیرودر خواست « دکتر حسن صالحی مقدم » رئیس کمیسیون از باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند مبنی بر ارائه ی گزارش مکتوب ومستند حادثه ی نانگاپاربات در اسرع وقت ؛ گزارش مذکور در این کمیسیون بررسی و نتایج بر اساس دستورسازمان تربیت بدنی به آن سازمان ارائه شود .

ب- هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان رضوی در أسرع وقت گزارش مستند و مکتوب آزمون ورودی مربیگری درجه ۳ کوه پیمایی و جریان حادثه را جهت بررسی به کمیسیون ارائه نماید .

ج – احضار سرپرستان و تنی چند از افراد مطلع برگزاری ۲ برنامه ی مستقل به لنین و ارائه ی گزارش مکتوب و مستند در اسرع وقت جهت بررسی در کمیسیون.

شایان ذکر است : تمامی اعضای کمیسیون به اتفاق آراء  بر موج نگران کننده ی صعودهای برون مرزی به دور از صلاحیت های فنی و ضعف های مشهود در سرپرستی برنامه ها تأکید و خواستار ارائه راهکارهایی مناسب ، عملی و اساسی در این رابطه شدند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد