www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

پایان رقابت های سنگ نوردی قهرمانی مدارس کشور

رقابت های سنگ نوردی مسابقات قهرمانی مدارس کشور امروز با معرفی افراد و تیم های برتر در بندرعباس پایان یافت.
102 دانش آموز از 16 استان کشور امــروز در 2 گــروه سنی نـوجوانان و جـوانان در این رشته ورزشی رقابت کردند.
در رقابت های تیمی نوجوانان ، خراسان رضوی مقام نخست را کسب کرد و زنجان و اصفهان هم دوم و سوم شدند.
در رقابتهای تیمی جوانان هم تیم های خراسان ، خوزستان و کرمان رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.
در رقابت های انفرادی نوجوانان ، سعید همتی از خراسان رضوی ، حامد جعفری از زنجان و امیرحسین کدخدا زاده از قزوین عناوین اول تا سوم را کسب کردند .
در رقابت های انفرادی جوانان هم ، خسرو هاشم زاده و ادریس انتظاری از خراسان رضوی و محمد مرادزاده از کرمان اول تا سوم شدند .
0002

جشنواره یخ نوردی

انجمن کوه نوردان ایران برگزار می کند

رودبار قصران ؛ 1 تا 3 اسفند 1386

* انتقال تجربه های دوره ی صعود آبشارهای یخ در فرانسه ( دی ماه 86 )
* تبادل تجربه در میان یخ نوردان ایرانی
* آشنایی با تکنیک ها و ابزارهای جدید یخ نوردی
* شناسایی و معرفی امکانات یخ نوردی البرز مرکزی

با :
* صعود
* نمایش فیلم و اسلاید
* سخن رانی
گروه فنی : افشین یوسفی ، کیوان بصیریان ، حسین بلند اختر

منبع: سایت انجمن کوهنوردان ایران

آخرین صعود هیلاری

آخرین صعود هیلاری
در روز 22 ژانویه پیکر نخستین فاتح قله اورست در شهر اکلند پایتخت زلاندنو تشییع گردید. در این مراسم
علاوه بر دوستداران وی که از سراسر جهان خود را به اوکلند رسانده بودند, خانواده همنوردان قدیمی وی نیز حضور داشتند. برخی تصاویر مربوط به این مراسم را مرور می کنیم.



همسر هیلاری, جون مولگرو در کنار هلن کلارک نخست وزیر زلاند نو به همراه سایر اقوام و خانواده هیلاری











پیکر نخستین فاتح اورست به مدت 24 ساعت در کلیسای مرکزی شهر اکلند به معرض دید دوستدارانش قرار گرفت و روز 22 ژانویه برای تدفین به سمت آرامگاه ابدی وی تشییع شد











برای احترام به پیکر نخستین فاتح اورست زمانیکه تابوت وی از درب کلیسا خارج می شد 40 تن از اعضای کلاب آلپاین نیوزلند کلنگهای دست چوبی قدیمی را به رسم نظامیان بالا بردند تا یادآور خاطرات دهه های نخستین کوه نوردی دنیا باشد.








لیدیا برادی نخستین زن فاتح اورست بود که از کپسول اکسیژن مصنوعی استفاده نکرد. وی در سال 1988 موفق شد اورست را فتح نماید(سمت راست).








پیتر هیلاری و سارا پسر و دختر هیلاری تابوت او را در خروج از کلیسا مشایعت نمودند.







مدالهای هیلاری و کلنگهای دسته چوبی به احترام معروفترین نیوزلندی دنیا توسط نظامیان به نمایش در آمد.









ادموند هیلاری در 22 ژانویه و در سن 88 سالگی آخرین صعود خود را انجام داد. یادش گرامی
منبع:

300 کوهنورد از مشهد به هزار مسجد

یک کاروان متشکل از ‪ ۳۰۰‬نفر از کوهنوردان مرد و زن چند استان کشور، روز جمعه حرکت خود را به سمت ارتفاعات هزار مسجد آغاز کردند.

رییس هیات کوهنوردی خراسان رضوی به خبرگزاری ایرنا  گفت: این صعود زمستانی بزرگ به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد.

"حسن نعیم‌آبادی" افزود: این کوهنوردان که حدود ‪ ۶۰‬نفر از آنها زن هستند از استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و استانهای سه‌گانه خراسان می‌باشند. وی در خصوص مسیر حرکت هم گفت :این مسیر شامل ارتفاعات سه هزار و ‪۵۰‬ متری هزار مسجد واقع در شهرستان کلات است. نعیم‌آبادی افزود: این کوهپیمایی که تا بیست و نهم ماه جاری ادامه دارد، باحمایت تصویری صدا و سیما، کمکهای امدادی هلال احمر و اورژانس و همچنین استانداری خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

 

نائب رئیس بانوان فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

کوهنوردی در معاونت ورزش بانوان بلاتکلیف است !

فدراسیون نیز تاکنون کاری برای ورزش بانوان انجام نداده است !!

ورزشکار وقتی برای ورزش کردن می آید، باید برنامه ریزی برای مسابقات قهرمانی، اردوها وکلاسهای آن هم بشود واین حق مسلم ورزشکاراست، ولی متاسفانه ما همیشه دراین خصوص دچار بحران بودجه هستیم.

خبرگزاری ایونا : رحیم زاده درخصوص ادغام انجمنهای ورزشی با فدراسیونها اظهارداشت: قبل ازادغام باید درتمام رشته ها کارشناسیهای لازم و برنامه ریزیهای دقیق صورت گیرد وسپس اقدام به این عمل گردد.

وی گفت: برای قضاوت درآینده ادغام انجمنهای بانوان بسیارزود است وباید کارشناسان ورزشی ومحققان درچند سال آینده بیشتر روی این موضوع بپردازند تا راهکارهای بهتری را ارائه دهند. وی ادامه داد: ادغام انجمن کوهنوردی با فدراسیون می تواند دربهبود این مسائل کمک کند، چون فکرنمی کنم فدراسیون دید منفی را در رشد ورزش بانوان داشته باشد، البته بازهم باید روی آن کارشناسی شود. این نکته را ذکر می کنم که فدراسیون هم تاکنون کاری را برای ورزش بانوان انجام نداده است ! درمعاونت هم این رشته بلاتکیف است. بنابراین عملا تا پایان سال نمی توان کاری برای این این رشته صورت داد. گفتنی است:

رحیم زاده درمدت 13 سال حضورخود دراین انجمن، درمجموع 3 سال بعنوان دبیرو10سال بعنوان مسوول انجمن کوهنوردی بانوان کشوربه فعالیت پرداخت.

 

خبرهای از فدراسیون کوهنوردی

در خواست مربی جهت برگزاری دوره های بازآموزی در مقطع مربیگری درجه3 در بخشهای برف و یخ ،سنگنوردی،غارنوردی
در تاریخ ۱۳:۳۱:۲۶ شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ (1 بار خوانده شده)

بدینوسیله اعلام میدارد کلیه هیئتهای کوهنوردی جهت برگزاری دوره های بازآموزی در مقطع مربیگری درجه3 در بخشهای برف و یخ ،سنگنوردی،غارنوردی می توانند حداقل 45 روز پیش از برگزاری دوره ضمن هماهنگی با کمیته کوهنوردی در خواست مربی نمایند.

 : اقدام جهت تکمیل مدارک دوره های کارآموزی و مربیگری کوهنوردی
در تاریخ ۹:۵۲:۲۸ شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ (7 بار خوانده شده)

اعلام میدارد کلیه کسانی که دوره های کارآموزی و مربیگری کوهنوردی را تا پایان شهریور 86 گذرانیده ، تا پایان اسفند 86 جهت تکمیل مدارک و ارائه به کمیته کوهنوردی فرصت دارند ، بدیهی است پس از تاریخ فوق و گذشت بیش از 6 ماه از برگزاری دوره شرکت کنندگان تجدید دوره خواهند شد.

 : برگزاری دوره های درجه 3 مربی گری
در تاریخ ۹:۴۸:۴۱ شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ (7 بار خوانده شده)

نظر به آنکه پس از دوره های کارآموزی ،دوره های پیشرفته بعنوان پیش نیاز شرکت در دوره مربیگری درجه3 محسوب می شود. کمیته کوهنوردی این فدراسیون اعلام میدارد ، کلیه هیئتهای کوهنوردی استانها می توانند بدون نیاز به هماهنگی با فدراسیون کوهنوردی و فقط با بهره گیری از مربیان درجه دو ، دارای مجوز آموزش اقدام به برگزاری این دوره ها نمایند و مراتب را جهت صدور احکام پیشرفته به اطلاع فدراسیون کوهنوردی برسانند.

 مدت زمان دوره های بازآموزی در مقاطع سنگنوردی
در تاریخ ۹:۴۲:۲۱ شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ (5 بار خوانده شده)

بدینوسیله به اطلاع کلیه هیئتها می رساند مدت زمان دوره های بازآموزی در مقاطع سنگنوردی ،غارنوردی و برف و یخ که در سال 1387 توسط فدراسیون کوهنوردی و یا هیئتهای تابعه برگزار می شود 4 روز بوده که دو روز آن با هماهنگی کمیته پزشکی کوهستان ،مختص دوره مقدماتی پزشکی کوهستان و دو روز دیگر جهت بازآموزی در بخش مورد نظر می باشد. بدیهی است در پایان سال 1387 تنها آن دسته از مربیانی قادر به برگزاری کلاس های
کوهنوردی می باشند که دوره مقدماتی پزشکی کوهستان این فدراسیون را سپری کرده اند.

کسری مدارک مربیگری
در تاریخ ۹:۴۰:۱۵ شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۶ (5 بار خوانده شده)

بدینوسیله اعلام میدارد تعدادی از شرکت کنندگان در دوره های مربیگری بدلیل کسری مدارک موفق به اخذ حکم مربیگری از فدراسیون نشده اند ، لذا این افراد تا پایان اسفند 1386 جهت تکمیل و ارائه مدارک خود به کمیته کوهنوردی فرصت دارند ، بدیهی است پس از تاریخ یاد شده این افراد تجدید دوره خواهند شد

صعودی به اورست برای جلب توجه جهانیان !

 
جام جم آنلاین: یک شرپای جوان نپالی – بلژیکی گفت: برای جلب توجه جهانیان به خطرهای ناشی از
تغییر آب و هوا، به قله اورست می‌رود. به گزارش بی‌بی‌سی، شرپا داوا استیون، که نپالی و بلژیکی است فقط 23 سال دارد اما تاکنون به اورست و سایر قله‌های مرتفع جهان صعود کرده است.
 

او گفت: پس از مشاهده آب شدن یخ‌های کوه اورست تصمیم به این کار گرفته است.

داوا از صعود جدید خود به اورست برای جلب توجه جهانیان به گرم شدن هوای جهان، که به عقیده او باعث آب شدن یخ‌های اورست شده، استفاده خواهد کرد.

وی گفت: پس از تجربه‌ای وحشتناک در آبشار یخی خومبوی هیمالیا در جریان صعود سال گذشته خود تصمیم به صعود مجدد به اورست گرفتم.
داوا گفت: در حالی که به طرف قله می‌رفتم تعداد زیادی از شرپاها با بارهای خود مشغول پایین آمدن از قله بودند. آنان به شدت ترسیده بودند چون یخ‌های زیر پاهای ما داشت آب می‌شد و صدا می‌کرد. یکی از شرپا رو به من کرد و گفت: داوا اگر می‌خواهی امروز بمیری به صعود ادامه بده ! اما به حرف ما گوش کن و از همین جا برگرد. و از همان روز و از همان نقطه، تمام یخ‌های آن منطقه از بین رفته است. داوا معتقد است که گرم شدن آب و هوای جهان باعث آب شدن یخ‌های اورست شده است.

 

ناپدید شدن گروه کوهنوردی دانشگاه شیراز

در پی ناپدید شدن کوهنوردان دانشگاه شیراز ، گروهی متشکل از امدادگران هلال احمر و کوهنوردان سپیدان از بعد از ظهر امروز به منطقه اعزام شده اند که هنوز نشانی نیافته اند
 
گروه کوهنوردی دانشگاه شیراز در راه صعود به قله برم فیروز سپیدان ناپدید شده است .
به گزارش البرز  این گروه هشت نفری که عصر دیروز به سمت قله سه هزار و850   متری برم فیروز کردند ، قرار بود ساعت 12 امروز به سپیدان برگردند اما تاکنون خبری از آنان نشده است.
در پی ناپدید شدن کوهنوردان دانشگاه شیراز ، گروهی14 نفری و گروهی10 نفری متشکل از امدادگران هلال احمر و کوهنوردان سپیدان از بعد از ظهر امروز به  منطقه اعزام شده اند که هنوز نشانی نیافته اند.
علاوه بر این از ساعتی پیش نیز گروهی 20 نفره از نیروهای هلال احمر، اورژانس و هیات کوهنوردی سپیدان به منظور یافتن کوهنوردان ناپدید شده به سمت قله برم فیروز اعزام شدند.

رکورد صعود به دیواره آیگر

 

Ueli Steck

یولی اشتک(Ueli Steck) کوهنورد اهل سویس توانست دیواره شمالی آیگر را در مدت 2 ساعت و47 دقیقه از مسیر هک مایر (Heackmair) صعود کند .

او در این صعود فقط 4 عدد کارابین- یک عدد پیچ یخ-یک عدد اسلینگ و30 متر طناب 7 میلی همراه داشته است .

لازم به ذکر است که رکورد قبلی صعود سرعتی دیواره آیگر نیز متعلق به یولی بود . یولی که 31 سال دارد توانسته بود در فوریه 2007 این دیواره را در مدت 3 ساعت و45 دقیقه صعود کند .

 

منبع :  http://www.planetmountain.com/english/News/shownews.lasso?l=2&keyid=36050#

سیمون مورو (Simone Moro)

                                  سیمون مورو (Simone Moro) 

 

تاریخ تولد: 27 اکتبر 1967

از حدود 20 سال پیش که سیمون مورو فعالیت کوهنوردی خود را در آلپ ایتالیاآغاز کرده، اشتیاق او به سفر و اکتشاف و چالشهای جدید، او را به دورترین نقاط کره خاکی مان کشانده است: از پاتاگونیا تا روسیه و از آلپ تا هیمالیا. کوهنوردی سیمون در سال 1980 از صخره های دولومیتی ایتالیا به عنوان زمین بازی او شروع شد. او درسالهای بعد مسیرهایی را تا درجه سختی 8a, ۸b)) را با موفقیت صعود کرد. او اکنون هم نیزمسیرهای فوقالعاده مشکل را روی سنگ (8a,۸b) و مسیر میکس (M9) صعود می کند. در اکتبر199۲ به عنوان اولین سفر خارج از اروپای خود در تیم اورست شرکت نمود.  اولین تجربه خود را در هیمالیا در 7400 متری به پایان برد بدون اینکه پیشنهاد و فرصت خوبی برای قله داشته باشد. به هر حال این آغاز سفرهای بین المللی او بود. سیمون همچنان رویای عبور از اورست – لوتسه را که از طریق قله جنوبی به هم وصل می شوند در سر می پروراند. آخرین تلاش او در بهار سال2001 بانجات موفقیت آمیز یک کوهنورد انگلیسی در لوتسه پایان یافت. به دلیل انجام این عمل معنوی حقیقی کوهنوردی، باشگاه آمریکن آلپاین در فوریه2002 جایزه یادبود دیوید ا. ساولز (David A. Sowles) را به سیمون اعطاءکرد. همچنین در ژانویه 2003 به خاطر شرافت اجتماعی و روح مشارکت مثال زدنی اش برای نجات موفقیت آمیز، نشان طلای ارزش اجتماعی را از رئیس جمهورایتالیا یعنی کارلو آزلیو کیامپی (Carlo Azeglio Ciampi) دریافت کرد. درپاریس نیز برنده "جایزه بین المللی جوانمردی Pierre de Coubertin" شد.در روز جمعه 14 ژانویه 2005 سیمون مورو به همراه کوهنورد لهستانی پیوترمورافسکی (Piotr Morawski) به قله اصلی 8027 متری شیشاپانگما دست یافت.این صعود اولین صعود زمستانی  شیشاپانگما بود.همچنین اولین بار بود که یک کوهنوردایتالیائی موفق به انجام صعــود زمستانی بر روی قله 8000 متری می شد.وی اخیراً  نخستین کتاب خود "Cometa Sull'Annapurna" را به چاپ رسانید که این کتاب داستان هیئت زمستانی شوم آناپورنا در سال 1997  را بازگو می کند که در طی آن، همنوردش آناتولی بوکریف جان خود را از دست داد در حالیه که سیمون به طور معجزه آسائی زنده ماند.

 

کارهای برجسته:

 

      اولین صعود زمستانی قله اصلی شیشاپانگما (8027 متر) به همراه کوهنورد

       لهستانی پیوتر مورافسکی. ژانویه 2005

       صعود سرعتی کوه البروس (5642 متر) در قفقاز در عرض 3 ساعت و

       40دقیقه، در 25 سپتامبر 2004

       صعود برودپیک (8047 متر) در قراقوروم در عرض 29 ساعت، در 15

        جولای 2000          

       نانگاپاربات، باز کردن مسیر جدید 2100 متری، در 22 ژوئن 2004

       قله خالی هیمال (Khali Himal) (7066 متر) که به نام بارونتسه نورث

        (Baruntse North) معروف است. این اولین صعود دیواره شمالی 2500 متری

         بارونتسه است که 1350 متر پایانی آن نیز به سبک آلپی صعود شد.

       سه بار فتح قله اورست (8850 متر) بلندترین کوه جهان، صعود از سمت   شمالی (تبت) در 24 می 2002. سیمون در سال 2006 از سمت جنوبی صعود کرده و با فرود از تبت، تراورس کوه را کامل کرد. تنها 4 ساعت و 30 دقیقه طول کشیدتا از قله به پای کوه برسد.

       قله چوایو (8201 متر) ششمین کوه بلند جهان در عرض 11 ساعت صعود، در

        پنج شنبه 9 می 2002

       ماربل وال (6400 متر) صعود زمستانی

       اورست (8850 متر)

       تنها در عرض 37 روز صعود به قله لنین (7134 متر)، قله کمونیسم (7495

        متر)، قله کورژنفسکی (7105 متر)، قله خان تنگری (7010 متر)

       لوتسه (8516 متر) برای دومین بار

       فیتز روی (3441 متر) صعود سرعتی "Supercanalate" . رفت و برگشت در عرض  24 ساعت

       شیشاپانگما (8008 متر) و فرود با اسکی از 7200 متری

       صعود سرعتی لوتسه (8516 متر) در 17 ساعت، سال 1994

       صعود سرعتی زمستانی آکونکاگوآ 6962 متر و سرو میرادر ( Cerro Mirador 6047 متر)

 

 سیمون هم اکنون به همراه دو همراه پاکستانی خود بر روی برودپیک تلاش می کند کوهی که زمستان گذشته سیمون را نا کام گذاشت .

 

ترجمه : فهیمه ریاضی 

منبع  : /http://www.thenorthface.com            

خبرهای از فدراسیون کوهنوردی

تایج اولین دوره حمایت چیان (بانوان)
نظر به برگزاری اولین دوره حمایتچیان بانوان در بهمن ماه سال جاری ،نتایج قبول شدگان به شرح ذیل اعلام می گردد...
نظر به برگزاری اولین دوره حمایتچیان بانوان در بهمن ماه سال جاری ،نتایج قبول شدگان به شرح ذیل اعلام می گردد.
الناز نسل سراجی اردبیل مشروط
لیدا باقری نژاد اصفهان
صفورا دارسنج اصفهان
نسرین عبدالرحیمی تهران
سروه مراد سلیمی کردستان
فاطمه سعیدیان تهران مشروط
مرضیه اشناب تهران مشروط

توجه :
• کلیه قبول شدگانی که کلمه مشروط مقابل ردیف آنها ذکر شده پس از تکمیل مدارک خود( طی مدت 25 روز)،حکم و کارت شناسایی برای آنان صادر و سپس حق حمایت در مسابقات کشوری را دارند.
*********************************
نتایج اولین دوره حمایت چیان (آقایان)
نظر به برگزاری اولین دوره حمایتچیان آقایان در بهمن ماه سال جاری ،نتایج قبول شدگان به شرح ذیل اعلام می گردد..
نظر به برگزاری اولین دوره حمایتچیان آقایان در بهمن ماه سال جاری ،نتایج قبول شدگان به شرح ذیل اعلام می گردد.
مهدی پهناور اردبیل قبول مشروط
مجید اسکندری تهران قبول مشروط
امین سرحدی تهران/کرج قبول مشروط
روح الله رعیت گیلان / رشت قبول مشروط
سامان یوسفی گیلان / رشت قبول مشروط
مصطفی دربندی املشی گیلان/املش قبول
محسن موسایی باغستانی هرمزگان / بندرعباس قبول مشروط
مظفر لکزائی فر هرمزگان/بندرعباس قبول مشروط
توجه :
• کلیه قبول شدگانی که کلمه مشروط مقابل ردیف آنها ذکر شده پس از تکمیل مدارک خود طی مدت 25 روز،حکم و کارت شناسایی برای آنان صادر و سپس حق حمایت در مسابقات کشوری را دارند.
• مقتضی است کلیه هیئت های استانها مراتب را در سطح استان اطلاع رسانی نمایند
*********************************
نتایج دوره بازآموزی طراحان 2و3(آقایان)
نظر به برگزاری دوره بازآموزی طراحی درجه2 و 3 آقایان در دیماه سال جاری ،نتایج به شرح ذیل اعلام می گردد.
نامبردگان تا پایان بهمن ماه سال1389 حق فعالیت به عنوان طراح را دارند...
نظر به برگزاری دوره بازآموزی طراحی درجه2 و 3 آقایان در دیماه سال جاری ،نتایج به شرح ذیل اعلام می گردد.
نامبردگان تا پایان بهمن ماه سال1389 حق فعالیت به عنوان طراح را دارند
سید سعید مرندی اصفهان طراح 3
امیر معصوم زاده اصفهان طراح 2
علی اکبر زاده تهران طراح 2 مشروط
سعید جاریانی تهران طراح 2 مشروط
محمد طبیبی تهران طراح 2
آرتیمس فرشاد یگانه تهران طراح 2
سید امیر گلشن حسینی تهران طراح2 مشروط
محمود محمدحسن زاده تهران طراح 2
فاتک موسوی تهران طراح 2 مشروط
گودرز ناطق تهران طراح 2 مشروط
علیرضا هوایی تهران طراح 2 مشروط
مجتبی ثقفی تهران /کرج طراح 2
علیرضا راشدی کرمانشاه طراح 2 مشروط
عباس محمدی مرکزی/اراک طراح 2 مشروط
شبیر بشیری همدان طراح 2 مشروط
اکبر ثابت کار همدان طراح 2 مشروط
مهدی صفادوست همدان طراح2 مشروط
وحید عسگری همدان طراح 2 مشروط
حسین یزدان دوست همدان طراح 2 مشروط
توجه:
*کلیه قبول شدگانی که کلمه مشروط مقابل ردیف آنها ذکر شده پس از تکمیل مدارک خود کارت شناسایی برای آنها
صادر و سپس حق طراحی در کشور را دارند.
*کلیه طراحانی که موفق به حضور در دوره فوق نشده اند ،می توانند در اولین دوره ای که توسط هیئت های استان و
یا نهاد های ذیربط با هماهنگی کمیته صعودهای ورزشی برگزار می گردد حضور یابند.
مقتضی است کلیه هیئت های استان ها مراتب فوق را در سطح استان اطلاع رسانی نمایند.
**********************************
نتایج دوره طراحی درجه3 (آقایان)
نظر به برگزاری دوره طراحی درجه 3 آقایان در دیماه سال جاری ، اسامی قبول شدگان به شرح ذیل اعلام
می گردد ...
نظر به برگزاری دوره طراحی درجه 3 آقایان در دیماه سال جاری ، اسامی قبول شدگان به شرح ذیل اعلام
می گردد .

مهدی پهنلور اردبیل طراح 3 مشروط
مجید اسکندری تهران طراح 3 مشروط
مجتبی خدایی تهران طراح 3 مشروط
مسعود زینالی تهران طراح 3 مشروط
علی سعادت شاملو تهران طراح 3 مشروط
علی میرزایی تهران طراح 3 مشروط
علی بادپر تهران /کرج طراح 3
اسماعیل تقی آبادی خراسان رضوی/ ن طراح 3 مشروط
اسماعیل علیزاده خرم آباد طراح 3 مشروط
مهدی رهنما فارس/شیراز طراح 3 مشروط
مسعود عرفانمنش فارس/شیراز طراح 3 مشروط
کامران علی اکبری فارس/شیراز طراح 3 مشروط
محمد کشاورزی فارس/شیراز طراح 3 مشروط
علیرضا بلاغی قزوین طراح 3
سید صفا الدین هاشمیان قزوین طراح 3 مشروط
مهدی هاشمیان قزوین طراح 3
محمد خواجه کرمان طراح 3 مشروط
بهزاد فردوسی پور کرمان طراح 3 مشروط
علی اکبر کفایتی گیلان طراح 3 مشروط
میلاد نوروزی گیلان/رشت طراح 3 مشروط
محمد جلالی فراهانی مرکزی /اراک طراح 3 مشروط

توجه :
کلیه قبول شدگانی که کلمه مشروط مقابل نام آنها ذکر شده پس از تکمیل مدارک خود ، حکم طراحی و کارت شناسایی برای آنها صادر و سپس حق طراحی در استان خود را دارند .
مقتضی است کلیه هیئت های استانها مراتب را در سطح استان اطلاع رسانی نمایند.
**********************************
تدوین مجموعه های قوانین،آئین نامه هاو دستورالعمل ها و مقررات دوره های آموزشی و مسابقات صعود های ورزشی
به کوشش و تلاش مستمر همکاران محترم در کمیته صعودهای ورزشی ،مجموعه های قوانین،آئین نامه هاو دستورالعمل ها و مقررات دوره های آموزشی و مسابقات جهت ارائه خدمات بهینه ،مطلوب و استاندارد تهیه و تدوین شده و به هیات های استان ها ارسال شده.
مقتضی است کلیه هیئت های کوهنوردی و صعودهای ورزشی استانها و همچنین نهادها و سازمانهای ذیربط ضمن اطلاع رسانی در سطح استان ، می بایست تمامی امور مربوط به صعودهای ورزشی را از اول فروردین سال 1387 مطابق با مجموعه مذکور به انجام برسانند.
*******************************
الزام مربیان کوه نوردی برای گذراندن دوره ی پزشکی ارتفاع
بنا بر اعلام کمیته کوهنوردی از ابتدای بهار سال 1378 ، کلیه مربیان کوهنوردی کشور ملزم به گذراندن دوره پزشکی ارتفاع زیرنظر کمیته پزشکی کوهستان این فدراسیون می باشند.
بدین منظور دوره های فوق جزو ملزومات دریافت حکم مربیگری قرار خواهد گرفت و برگزار کنندگان دوره های مربیگری ملزم به هماهنگی آن با کمیته پزشکی کوهستان خواهند بود.
دوره مقدماتی پزشکی کوهستان جهت مربیگری درجه3.
دوره متوسط پزشکی کوهستان جهت مربیگری درجه2.
دوره پیشرفته پزشکی کوهستان جهت مربیگری درجه1.
از اینرو آن دسته از مربیانی که در حال حاضر دارای مدارک مربیگری در مقاطع درجه3 ،1،2 می باشند می توانند در دوره های بازآموزی اقدام به گذارندن دوره های پزشکی کوهستان نمایند.
بدیهی است در پایان سال 1387 تنها مربیانی قادر به برگزاری دوره می باشند که حداقل دوره مقدماتی پزشکی کوهستان را سپری کرده باشند.
***************
ارتقاء کیفی مسابقات سنگنوردی داخل سالن
نظر به برگزاری رقابتهای سنگنوردی داخل سالن در سطوح ، رشته و بخش های مختلف (آقایان و بانوان) ، توسط هیئت های کوهنوردی و صعودهای ورزشی و یا نهادهای ذیربط در استانها ، ضمن اظهار قدردانی و سپاس کمیته صعودهای ورزشی از توسعه کمی ، مواردی را جهت ارتقاء و بهبود سطح کیفی مسابقات به شرح ذیل ایفاد می گردد. تصریح می شود اجرای این موارد در رقابتها کنترل وبررسی وهرگونه گزارش مبنی بر عدول ازآنها پیگیری خواهد شد...

صعود سراسری زمستانی کوهنوردان خراسان رضوی بر فرز قله 3050 متر

 
 

احتراما طبق سنوات پیشین به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر هیئت کوهنوردی استان در جهت پاسداشت این ایام و همبستگی هر چه بیشتر ورزشکاران صعود سراسری زمستانی امسال را بر روی قله 3050 متری هزار مسجد از مورخه 26 / 11 / 86  لغایت 29 / 11 / 86 خواهد داشت

 
لذا توجه آن عزیزان را به نکات ذیل جلب مینمائیم .

1 – مدارک مورد نیاز :

الف) معرفی نامه     ب ) گواهی صحت و سلامت     ج ) بیمه ورزشی سال  

   د ) پرداخت مبلغ 10/000  ریال

 2 -  لوازم مورد نیاز گروهی :

الف ) چادر         ب ) سوخت گروهی            ج ) کمکهای اولیه

3 – لوازم انفرادی مود نیاز

1 ) باتون    2 ) کلنگ  3  ) طناب انفرادی   4 ) عینک طوفان  5 ) کفش مناسب 

6 ) کرامپون ( یخ شکن )   7 ) پوشاک زمستانی  

 8 ) لوازم مورد نیاز یک صعود زمستانی   

 
جهت هماهنگی های لازم میتوانید با شماره تلفنهای  8432070  - 8433070  - 09151110603 تماس حاصل فرمائید . مزید سپاس و تشکر است .

                                                       رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی

عکس دره سیستان - هزار مسجد - نمایشی  

آغاز مسابقات سنگ نوردی قهرمانی مدارس کشور

مسابقات سنگ نوردی قهرمانی مدارس کشور صبح امروز در بندرعباس آغاز شد.
102 دانش آموز سنگ نورد از 16 استان کشور در دو گروه سنی نوجوانان و جوانان در این مسابقات رقابت می کنند.
سرپرست فنی مسابقات سنگ نوردی قهرمانی مدارس کشور گفت : سنگ نوردان در سه طرح دیواره سنگ نوردی در 3 مرحله مقدماتی / نیمه نهایی و نهایی باهم رقابت می کنند.
غلامرضا رزاقی راد افزود : افراد برتر این مسابقات به اردوی تیم ملی سنگ نوردی دانش آموزی دعوت می شوند.
مسابقات سنگ نوردی قهرمانی مدارس کشور تا فردا در سالن سنگ نوردی مجموعه ورزشی هفت تیر بندرعباس ادامه دارد.
0002

پخش زنده مسابقات سنگنوردی جام فجر از شبکه سه

پیرو هماهنگی صورت گرفته با گروه ورزش شبکه سه سیما ، قرار است رقابتهای سنگنوردی جام فجر بصورت مستقیم از این شبکه پخش شود .
بر اساس برنامه اعلام شده ؛ روز جمعه سوم اسفند ، رقابتهای فینال آقایان از حدود ساعت ۸:۴۵ صبح الی ۱۰:۳۰ ، پخش زنده می شود .
یادآور می شود این رقابتها در دو بخش آقایان و بانوان ، از ۲۹ بهمن لغایت ۶ اسفند ماه جاری ، با عنوان ؛ یادواره شهدای خلیج فارس ، در بندر عباس برگزار می شود .

آدام اوندرا کوچولوی شگفت انگیز سنگنوردی!!!

در روز دوم و پنجمین تلاش، آدام اوندرا کوچولوی شگفت انگیز15 ساله مسیر La Rambla با درجه سختی 5.15a را به آسانی صعود کرد.این در حالی بود که دنی آندرادا و ادو مارتین با شگفتی نظاره گر این رویداد بودند.این هری پاتر کوچولو با استیل شگفت اورش انگار که متعلق به سیاره ای دیگر می باشد.او همچنین چهار روز قبل با صعود مسیر La Novena Enmienda با درجه سختی 5.15a برای دومین بار یک مسیر 5.15a را در طی یک هفته صعود نمود. او  به تازگی در 5 فوریه ،16 بهمن پا به 15 سالگی نهاده است

او هم اکنون در منطقه للیدا مشغول به سنگنوردی است در حالی که دو هفته از مدرسه دور می باشد.به احتمال زیاد قبل از بازگشت به مدرسه او به عنوان نفر اول رده بندی جهانی سایت 8a.nu مطرح خواهد شد البته با امتیازی که تا بحال هیچ سنگنوردی در تاریخ این سایت تجربه نکرده است.

 این مطلب در 11 فوریه برابر با 22 بهمن بر روی سایت  8a.nu فرستاده شده بود.

آدام اوندرا کیست؟

او متولد 1993 و اهل جمهوری چک می باشد.

قدش 170 ووزنش حدود 48 کیلو است.

آغاز کار سنگنوردی او از سال 1999 در سن 6 سالگی میباشد.

او دانش آموز است و بهترین نتیجه اش نفر اول جام جهانی جوانان در سال 2007 می باشد.

او اولین مسیر 5.14 خود را در سن 11 سالگی تاپ کرد.

ترجمه ای از سعید هاشمی نژاد از سایت 8a.nu