www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

فدراسیون کوهنوردی در سالی که گذشت

رییس فدراسیون کوهنوردی:

در سال 86 کارهای زیربنایی زیادی انجام دادیم

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: با توجه به کارهای خوبی که در سال 86 برای این رشته ورزشی انجام شده؛ آینده‌ی روشنی را برای این رشته می‌بینیم.

محمود شعاعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) اظهار کرد: امسال کارهای بسیار سازنده‌ای در مجموعه‌ی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی انجام شد که این کارها آینده‌ای روشن را برای این رشته نوید می‌دهد. وی در ارزیابی از عملکرد فدراسیون در سال 86 افزود: ارزیابی را باید افرادی بیرون از فدراسیون انجام دهند. من هفت ماه است که فدراسیون را تحویل گرفته‌ام اما، به واسطه‌ی مشکلات و مسایلی که از مدیریت‌های قبلی به ما منتقل شده بود، ما توانستیم تاحدودی آن‌ها را کاهش داده و کار فدراسیون را به روز کنیم که این موفقیت خوبی بود . ما تلاش کردیم نگرانی‌های جامعه‌ی کوهنوردی را کاهش داده و تعاملی مناسب با گروه‌های کوهنوردی، مردم عادی و اقشار مختلف برقرار کنیم.  

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با تأکید بر این‌که کارهای زیربنایی زیادی در این فدراسیون‌ها انجام شده، خاطرنشان کرد: تنظیم آیین‌نامه‌هایی برای صعودهای ورزش که با اقبال زیادی مواجه است، تدوین برنامه‌ی 5 ساله صعودهای ورزش و چشم‌انداز 20 ساله کوهنوردی از جمله این کارهای زیربنایی هستند. وی ادامه داد: در زمینه‌ی فعالیت‌های اجرایی فدراسیون چند دوره مسابقه در نیشابور، مشهد، خراسان رضوی و جام فجر بندرعباس در سطح مناسبی برگزار کردیم. حضور پنج سنگ نورد فرانسوی که دو نفر از آن‌ها از قهرمانان جهان بودند، نشان دهنده‌ی سطح بالای مسابقات جام فجر بود. این اجرای صحیح مسابقات ما را ترغیب کرد که برنامه‌ریزی‌های بیشتری را در این زمینه ما انجام دهیم.

شعاعی یادآور شد: در کمیته‌ی کوهنوردی و کوهپیمایی در حال به روز کردن کارهایی هستیم که از قبل باقی مانده بود. کاهش تلفات حوادث کوهنوردی از دیگر کارهای بسیار مناسبی بود که فدراسیون به واسطه‌یی هموار کردن مسیر صعودها و تجهیز پناهگاه‌ها انجام داد اما، امسال با فعالیت ستاد اطلاع‌رسانی کوهنوردی استان تهران این تعداد به یک نفر رسید.

وی ادامه داد: فدراسیون کوهنوردی در سال 86 در مجامع بین‌المللی هم حضوری قوی داشت. کسب میزبانی اجلاس فدراسیون کوهنوردی جهانی و آسیایی مهرماه 87 در تهران، نایب رییس کنفدارسیون کوهنوردی آسیا و عضویت در کمیته‌های مختلف آسیایی و جهانی حاصل همین حضور ما بود که قطع شده بود. مسوولان کمیته ملی المپیک هم از این موفقیت فدراسیون تقدیر کردند.

رییس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به این‌که سنگ‌نوردی بخش قهرمانی نیاز به برنامه‌های میان مدت و بلندمدت دارد، گفت: سنگ‌نوردی ایران نسبت به کشورهای کره و ژاپن که از قدرت‌های جهان هستند فاصله‌ی زیادی دارد اما، ایرانی‌ها نشان داده‌اند که بسیار با استعدادند. مقام پنجمی در سختی و هفتمی سرعت در مسابقات داخل سالن ماکائو شاید نسبت به قبل تنزل را نشان می‌داد اما، با توجه به تغییر و تحولی که شده بود برای ما موفقیت بزرگی بود.

وی ادامه داد: هدف فدارسیون حضور موفق‌تر در المپیک داخل سالن 2009 تایلند و قهرمانی آسیا در چین است. مسابقات قهرمانی آسیا اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود که به همین منظور یک مربی بزرگ از مربیان تیم ملی ایتالیا را برای کاری دو هفته‌ای به ایران می‌آوریم. این مربی خوب اوایل اردیبهشت‌ماه به ایران خواهد آمد.

شعاعی گفت: سازمان تربیت‌بدنی و کمیته‌ی ملی المپیک نگاه خوبی به فدراسیون کوهنوردی جهت ساخت سالن‌های اختصاصی ویژه‌ی سنگ‌نوردی و دیواره‌های سنگ‌نوردی در استان‌ها و شهرستان‌ها داشته است. در همین پایان سال هم هشت دیواره در استان‌های محروم احداث شد. این حمایت‌ها می‌طلبد که با برنامه‌ریزی مدون مطالبات منطقی را دنبال کنیم. البته نیاز دارد که مسوولان سازمان و کمیته هم‌چنان از ما حمایت کنند.

وی در ارزیابی از فعالیت‌های سازمان تربیت بدنی افزود: رویکرد سازمان تربیت بدنی در این مدت توجه به ساخت فضاهای ورزشی بود که اهمیت ویژه‌ای داشت، سازمان سرانه‌ی فضاهای ورزشی را به حد استاندارد نزدیک کرد که قدم‌های بزرگی است اما، باید در زمینه‌ی مطرح کردن نام ایران در بین سایر کشور‌ها هم تلاش کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد