www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

عضو تیم ملی کوهنوردی از عملکرد سرپرست فدراسیون انتقاد کرد


جواد گیاه‌شناس، عضو تیم ملی کوهنوردی و عضو تیم اعزامی به قله اورست در نامه‌ای به داوود احمدی‌نژاد، رییس بازرسی ویژه ریاست جمهوری، گفته است: «سرپرست فدراسیون کوهنوردی  با کدامین سابقه کوهنوردی انتخاب شده است.»

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گردشگری ـ عضو تیم ملی کوهنوردی ایران در نامه‌ای به رییس بازررسی ویژه ریاست جمهوری با انتقاد از عملکرد سرپرست فدراسیون کوهنوردی، خواستار پاسخگویی سازمان تربیت‌بدنی به مشکلات این فدراسیون شده است.
به گزارش خبرگزاری میراث‌فرهنگی، در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری میراث فرهنگی قرار گرفته، آمده است: «باوجود گذشت بیش از 18 ماه از استقرار دولت جدید با محوریت عدالت‌خواهی و مردم‌داری، توجه به ورزش کشور و با تغییرات گسترده در سیستم ورزش ایران که هنوز تبعات آن را شاهد هستیم، اقدام مناسبی ذیل منویات مقام معظم رهبری نسبت به ورزش کوهنوردی صورت نگرفته به طوری که حتی شأن نام‌آوران این رشته ورزشی نیز نادیده گرفته شده است. اینجانب با انتقاد شدید از نحوه اقدام سازمان تربیت بدنی و همچنین فدراسیون در حال گذار تحت سرپرستی مهندس هوایی خواهشمندم تا هر چه سریعتر وضعیت این فدراسیون و ورزش کوهنوری را روشن تا بیش از پیش شاهد هستم و ناملایمات به این ورزش نباشیم. در ذیل اشاراتی به موضوعات مرتبط در این دوران بر ورزش کوهنوردی مطرح و از دولت عدالت محور پاسخ آنرا خواستارم.»
 
1- رییس سازمان تربیت‌بدنی در اولین حضور رسمی خود بر سمت معاون رییس جمهور و ریاست سازمان تربیت‌بدنی به همراه تیم فاتح قله اورست به حضور مقام معظم رهبری رسیدند. در این دیدار معظم‌له با تقدیر از فاتحان توصیه‌هایی را در خصوص ورزش بنیادین کوهنوردی کردند. به غیر از تغییر شتابزده ریاست فدراسیون سازمان تربیت بدنی چه اقدامی در جهت احقاق حقوق ورزش کوهنوردی و ورزشکاران آن کردند و در جهت تحقق منویات ایشان چه برنامه‌هایی داشته‌اند. سرپرستی آقای هوایی با کدامین سابقه کوهنوردی صورت گرفته و چرا مقدمات تشکیل انتخابات را صورت نمی‌دهند. اساسا مهندس هوایی، چند ساعت در فدراسیون تحت نظر خود حضور دائمی داشته‌اند؛ این در حالی است که ریاست سازمان برعدم دو شغله بودن روسای فداسیون‌ها تاکید دارند. حال چرا فدراسیون به این مهمی ازنظر ایشان به دور می‌ماند؟
 
2- توجه سازمان عدالت محور را به تبعیض در احکام و همچنین تجلیل از فاتحان و اعضای تیم اورست معطوف می‌کنم که فدراسیون نیز هیچ تلاشی در این زمینه نکرد و سوال اینکه اگر در فوتبال تیمی قهرمان می‌شود به گلزن آن هدیه می دهند؟ یا به تمام تیم حتی مترجم آن و چرا در مورد تیم اورست اینگونه نشد.
 
3- در خصوص برنامه‌های انجام گرفته در فدراسیون نیز سوالاتی مطرح است از جمله آنکه فراخوان‌های هیمالیانوردی فدراسیون‌ با چه پشتوانه‌ و در راستای چه هدفی طرح ریزی شده است و اصولا منظور از برگزاری اردوهای هیمالیانورودی به غیر از بازخوردهای تبلیغاتی برای سرپرستی با کدامین رویکرد صورت می‌گیرد.
ایجاد تعهدات و انتظار برای کوهنوردان با برگزاری اردوهای هیمالیانوردی در راستای کدامین پشت‌گرمی از فعالیت طولانی مدت صورت گرفته و همچنین هدف از عزل و نصب‌های صورت گرفته از صدر تا ذیل با چه نیتی انجام می‌گیرد.
 
4- در خصوص ورزش سنگنوردی نیز متاسفانه اقدامات بدون کارشناس و محققانه صورت پذیرفته و به حدی که جایگاه تیم ملی سنگنوردی به یک استان و در یک تفاهم‌نامه صرفا مالی واگذار شده و هیچ جایگاهی برای استعدادهای قهرمانان سایر استانها در نظر گرفته نشده است. اگر هدایت تیم ملی به این ترتیب است پس وظیفه فدراسیون در این زمینه چیست؟
 
5- بعد از گذشت چند ماه فدراسیون به غیر از اقدامات صوری در جهت صدور احکام کارآموزی، مربیگری و غیره اقدامی نگرده و فعالیت ارزشمندی که فدراسیون به جهت تدوین و یکسان‌سازی آموزشهای مختلف با مطالب روز دنیا درطول چندین سال انجام داد چرا به یکباره نفی شد.  
به هر ترتیب این مطالب مجموعه سوالات و دغدغه‌هایی است که به نظر می‌رسد، پاسخ به آنها از جمله وظایف بدوی سازمان ورزش کشور در مواجهه با عده بی‌شماری از طرفداران این رشته ورزشی باشد.»

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد