www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

مراسم اولین سالگرد درگذشت جوان‌ترین کوهنورد قله‌های هیمالیا، در

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم که با حضور جمع کثیری از دوستداران "مقبل هنرپژوه" برگزار شد، حاج حسن عباسی، فرماندار بوکان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره این قهرمان بزرگ گفت: مقبل برای تمام جوانان یک الگوی کامل است.

وی افزود:‌ او با اتکا بر خدا، خود باوری و اعتماد به نفس خیلی زود توانست به مقام یک قهرمان واقعی دست یابد و برای کشور و هموطنانش افتخار آفرین باشد.

وی تصریح کرد:‌ مقبل قهرمانی بود که پرچم پرافتخار ایران را در قله‌های مرتفع جهان برافراشت و امروز به عنوان یک پهلوان و قهرمان ملی یاد و خاطره‌اش در میان ما زنده مانده است.

دکتر قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن یادآوری خاطراتی از این کوهنورد جوان اظهار داشت: اگر کسی در قلب مردم جای بگیرد هرگز نمی‌میرد و همیشه یاد و خاطره اش جاودان خواهد ماند.

وی افزود: مقبل هنرپژوه، قهرمانی است که نه تنها برای مردم بوکان بلکه برای تمام ایران مایه افتخار و سرافرازی است و هیچ گاه نام و یادش از خاطر مردم پاک نمی‌شود.

در ادامه مراسم نیز ضمن قرائت اشعاری توسط چند تن از شاعران بوکانی در وصف مقبل، مستندی از زندگی وی که توسط هیات کوهنوردی تهیه شده بود، پخش شد.

در پایان مراسم حاضرین به مزار مقبل در محل کوه برده زرد رفته و با تقدیم گل یاد و خاطرش را گرامی ‌داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد