www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

سرپرست نباید اجازه صعود به قله را به بهائلو می‌داد

افلاکی در گفت و گو با فارس:

سرپرست نباید اجازه صعود به قله را به بهائلو می‌داد

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت: اگر سرپرست تیم صعود کننده به قله 7 هزار متری تیلی چوپیک بودم، اجازه صعود به پزشک را نمی‌دادم.

اقبال افلاکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، عنوان کرد: پس از اتمام اردوهای آمادگی تیم امید و انتخاب ترکیب نهایی از سوی کمیته هیمالیانوردی، فدراسیون از سعید بهائلو به عنوان پزشک ارتفاع دعوت کرد تا این تیم را در صعود همراهی کند.
وی افزود: پیش از اعزام، رئیس فدراسیون در نشستی با بهائلو اعلام کرد که در ترکیب تیم قله نخواهد بود و فقط تا کمپ یک، تیم را همراهی خواهد کرد. ظاهرا وی خود کفش مناسب ارتفاع را خریداری کرده بود. در آخرین جلسه پیش از اعزام، در حضور دو تیم بانوان و آقایان، شعاعی بر این تاکید کرد که نیازی به صعود پزشکان دو تیم نیست.
اقبال افلاکی در خصوص اطلاع فدراسیون از حضور بهائلو در ترکیب تیم قله، گفت: صعود او بر اساس توافق صورت گرفته بین حسین امانی سرپرست تیم و خودش بود. فدراسیون در این خصوص نقشی نداشت. به نظر می رسد در زمان اجرای برنامه، بهائلو توانسته بود موافقت سرپرست را برای حضور در تیم قله جلب کند؛ به طوریکه در این مورد امانی به هیچ عنوان این مسئله را به فدراسیون انعکاس نداده و جویای نظری نشد.
دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: بهائلو پیش از صعود به قله، با همسر خود نیز مشورت کرده و اعلام کرده بود قصد همراهی تیم تا قله را دارد. او به لحاظ عدم آمادگی، زمان بازگشت از قله دچار تخلیه شده و تعادل خود را از دست می‌دهد و همین باعث سقوط وی می‌شود. این حادثه در شرایطی رخ می‌دهد که توان واکنش دادن را هم نداشته است. این مسئله پس از دیدن کفش وی که کرانپون آن بدون هیچ تلاشی محکم مانده بود، کاملا محرز شد.
وی عنوان کرد: با توجه به داشتن دو تجربه کاشربروم و لوتسه، اگر سرپرست برنامه بودم، اجازه صعود به بهائلو را نمی دادم.
وی در خصوص اینکه در این برنامه تخلف سرپرستی صورت گرفته است، اظهار داشت: در این مورد ترجیح می‌دهم نظرم را در جلسه روز سه شنبه که به منظور بررسی و کارشناسی این برنامه برگزار خواهد شد، عنوان کنم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد