www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

توقف عملیات جستجو و نجات کوه نورد مفقود شده در نانگاپاربات

توقف عملیات جستجو و نجات کوه نورد مفقود شده در نانگاپاربات

به استناد نامه ی دریافتی از شرکت پاکستان طی روز دوشنبه ۸۷/۰۴/۳۱ ، سرپرست تیم ایرانی حاضر در منطقه ی نانگاپاربات از این شرکت درخواست نمود به دلیل عدم توانایی اعضای تیم امداد وهم چنین شرایط بد جوی منطقه ، جهت جلوگیری از حوادث احتمالی عملیات امداد متوقف شود.

سرخط اخبار ورزشی خبرگزاری ایسنا ؛
عملیات امدادرسانی برای یافتن "سامان نعمتی" متوقف شدعملیات‌های امدادی برای یافتن "سامان نعمتی" کوهنورد ناپدید شده باشگاه دماوند متوقف شد.

به گزارش ایسنا، ‌باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند سه هفته پیش برای فتح قله‌ی نانگاپاربات پاکستان عازم این کشور شد تا این قله که جز قله‌های سخت جهان است را صعود کند. در راه این صعود "سامان نعمتی" کوهنورد این باشگاه دچار حادثه شده و ناپدید شد پس از این حادثه عملیات‌های امدادی برای یافتن این کوهنورد شروع شد.

پس از این حادثه و اطلاع فدراسیون کوهنوردی تماس‌های تلفنی با "اشرف امان" مدیر شرکت ATP در پاکستان جهت تسریع در روند امداد و تسهیلات بیشتر انجام شد.

شرکت پاکستانی هرگونه اقدامات در راه امدادرسانی را به درخواست رسمی فدراسیون ایران به عنوان مرجع رسمی و معتبر فنی و مالی منوط کرده بود که فدراسیون این کار را انجام داد. شرکت پاکستانی در راه امدادرسانی از "بروس" کوهنورد زبده‌ی اسکاتلندی سود جست. این کوهنورد اسکاتلندی به همراه دو باربر پاکستانی عازم کمپ یک نانگاپاربات شد اما به دلیل شرایط نامساعد هوا بالگرد موفق به فرود نشد . نفرات در کمپ اصلی پیاده شدند تا آنها پیاده عازم‌کمپ‌های بالاتر شوند.

دو روز پیش (دوشنبه 31 تیرماه) سرپرست اعزامی تیم ایرانی حاضر در منطقه نانگاپاربات خواستار متوقف کردن جستجو و امداد برای یافتن "سامان نعمتی" شد.

البته تمامی اعضای تیم باشگاه کوه نوردی و اسکی دماوند در سلامتی کامل به سر می‌برند و در کمپ اصلی حاضرند.

اقبال افلاکی دبیر فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی درمورد بروز این حادثه و متوقف کردن عملیات امدادرسانی و جستجو به خبرنگار ایسنا گفت: "سامان نعمتی" پیدا نشده است و به دلیل شرایط جوی نامناسب، عدم توانایی بالگرد برای پرواز و جستجو برای یافتن این کوه نورد و همچنین جلوگیری از بروز حوادث بعدی برای کوهنوردان گروه عملیات امدادرسانی ؛ متوقف شد.وی افزود: هوا در قله نانگاپاربات تا چند روز آینده خراب است.

دبیر فدراسیون کوه نوردی درمورد شروع دوباره عملیات جستجو برای یافتن "نعمتی" گفت: توقف عملیات امدادرسانی و پیدا نشدن این کوه نورد کشورمان به منزله ناامید شدن از زنده بودن وی است. مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد که وی پس از این چند روز زنده بماند که امیدواریم این طور شود. هرگونه عملیات جستجوی بعدی برای یافتن پیکر وی انجام خواهدشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد