www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

www.binalud.com

ادرس جدید ما www.mtbinalud.com

تیم بانوان لهستانی به قله دائولاگیری! (کینگا و کاسیا)

کینگا بارانوسکا Kinga Baranowska  اهل کشور لهستان، قله چوایو را در سال 2003 صعود نمود. او دومین زن کوهنورد لهستانی بود که توانست قله برودپیک را در سال 2006 صعود کند. او همچنین قله نانگاپاربات را در سال 2007 صعود نمود و چند ماه بعد برای صعود به قله دائولاگیری به همراه Dodo Kopold  اسلوواکی تلاش کرد، اما متاسفانه در پاییز گذشته به دلیل شرایط جوی نامساعد آنها مجبور شدند درحلیکه فقط صد متر با بالای قله باقی مانده بود، از ادامه راه منصرف شوند!

اکنون کینگا دوباره بازگشته است تا بار دیگر شانس خود را برای صعود به دائولاگیری بیازماید. اما این بار او قصد دارد تا به همراه یک کوهنورد زن جوان دیگر که اهل لهستان می باشد به نام کاسیا Kasia Sklodowska  اقدام به صعود کند.

امسال دائولاگیری میزبان بانوان مجرب و متخصص کوهنورد می باشد: گرلیند و Edrne و اکنون کینگا و کاسیا که در حال رسیدن هستند.

این دو کوهنورد به طور مجزا از سایر اکسپدیشن ها فعالیت می کنند.اما در بیس کمپ با کوهنوردان اسلوواکی به نامهای Zedenekhruby  و Radekjaros شریک خواهند بود. آنها مسیر نرمال و معمول صعود را انتخاب می کنند. در حال حاضر در روستای مارفا Marpha بوده و در انتظار شرایط جوی بهتر بسر می برند. به دلیل آنکه برف بسیار فراوانی در مسیر به سمت بیس کمپ دائولاگیری وجود دارد.

خانم Sklodowska  تاکنون قلل خانتانگری با ارتفاع 7010 متر و شیولینگShivling با ارتفاع 6543 متر را صعود کرده است. او همچنین دائولاگیری II با ارتفاع 7751 متر  را در سال 2007 تلاش نمود.  

منبع: mounteverest.net

ترجمه : آژانس سرزمین خورشید 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد